štvrtok, novembra 20, 2008

Lievance s fetou

Keďže mi zo včerajšieho cuketového carpaccia ostalo niekoľko surovín, rozhodol som sa ich dnes zužitkovať. Pri vyberaní potravín z chladničky som si spomenul na jeden recept, čo som vyskúšal asi pred troma rokmi a ktorý mal celkom dobrý ohlas: Lievance so syrom feta a čerstvou mätou.

Použil som na to:

  • zemiaky
  • cibuľu
  • syr feta
  • vajíčko
  • čerstvú mätu
  • trochu hrubej múky
  • soľ
  • čierne korenie
  • olivový olej



Zemiaky a cibuľu postrúhame na jemno. Necháme trochu odstáť v sitku, aby odtiekla prebytočná voda. Pridáme rozmrvenú fetu, nadrobno nasekanú mätu, vajíčko, osolíme, okoreníme a poriadne premiešame. Postupne pridávame múku, nech má masa tú správnu konzistenciu - teda ani blato, ani betón. Môžete to miešať trebárs vareškou, ale mne to najlepšie ide rukou :-)

Na panvici rozohrejeme trochu (pár kvapiek) olivového oleja, lyžičkou naberáme náš budúci pokrm a masu rovnomerne rozložíme na panvici. Opekáme z oboch strán do zlatista.



A keďže sa mi ešte zvýšila mäta, spravil som si mätový čaj s pár kvapkami extraktu z kvetov pomarančovníka a nasekanými píniovými orieškami.

بالهنا والشفا

(bil hanaa wal shifaa)

Žiadne komentáre:

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy