pondelok, novembra 17, 2008

Banánová kaša



Počas jednej exotickej dovolenky som sa dostal k jedlu, ktoré sa na prvý pohľad podobalo na trochu odstáte zemiakové pyré. Od domácich som sa dozvedel, že to síce od zemiakov má dosť ďaleko, ale má to zase dosť blízko k banánom. Skvelá banánová kaša.

Pravdupovediac, nie je to kaša z takých banánov, ako ich poznáme zo slovenských zelovocov. Plátano je viac menej akýsi banánov bratanec, odroda používaná na varenie. Ak však tento nemáte poruke, nevadí. Ľahko sa dá nahradiť zelenými nedozretými banánmi z Vášho obľúbeného hypermarketu. V tomto prípade platí, čím zelenší, tým lepší :-)

Príprava tohto jedla je vcelku jednoduchá. Ak zvládnete zemiakovú kašu, zvládnete aj toto.

Budeme teda potrebovať:

  • 3-4 zelené banány
  • trochu mlieka
  • olivový olej
  • soľ
  • čierne korenie
  • strúhaný tvrdý syr


Banány ošúpeme a prekrojíme na menšie kusy.

Pokrájané banány vložíme do hrnca, zalejeme vodou, osolíme a varíme, dokiaľ nie sú dostatočne mäkké. Keď si si nieste istí, radšej ich nechajte variť o minútku-dve dlhšie. Nič sa tým nedá pokaziť.



Uvarené banány scedíme. Vodu, v ktorých sa banány varili, nevylejte, ešte sa nám zíde. Podobne ako zemiaky, banány popučíme. Tu sa trochu poponáhľajte - keď banánová masa chladne, tak dosť rýchlo tuhne a lepí sa. Pridáme trocha vody, v ktorej sa banány varili a môžeme pridať aj mlieko, ak chceme mať kašu jemnejšiu. Na pomastenie môžete použiť olivový olej, ak však máte radšej chuť roztopeného masla, kľudne ním olej nahraďte. Fantázii a chutiam sa medze nekladú.



Na záver môžete prisypať trochu strúhaného syru, ako som to spravil ja. Pár štipiek mletého čierneho korenia taktiež nezaškodí.


Ak máte radi opraženú cibuľku alebo slaninku, alebo oboje, môžete si tým ozdobiť kašu na tanieri. Ja som sa týmto dobrotám pre istotu vyhol :-)


Prajem Vám dobrú chuť !

P.S. K banánovej kaši si môžete dať aj avokádový šalát

1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

Skvele, prave som to odporucila dalej, tak uvidime :)

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy