utorok, januára 20, 2009

Grilovaný batát s kozím syrom


Sladké zemiaky, teda batáty, som vo svojich receptoch už použil. Keďže je to surovina veľmi vďačná a hlavne zdravá, vraciam sa k nej rád a bude to tak aj dnes. Na rozdiel od predchádzajúcich receptov, kde som použil batát s oranžovou dužinou, dnes mi padol za obeť batátik s dužinou svetlou, podobnou klasickému zemiaku. Je zaujímavé, že svetlé batáty majú do fialova sfarbenú tmavú šupku, a tie zo svetlou šupkou sú vnútri zase tmavšie, oranžové.

Na prípravu sa mi zišli tieto suroviny:

  • sladký zemiak
  • zelená cibuľka
  • syr feta
  • čerstvý kozí syr
  • sladká paprika
  • soľ
  • čierne korenie


Do rozohriatej rúry dáme piecť umytý a poprepichovaný batát. Po cca trištvrte hodine batát vyberieme, rozrežeme pozdĺžne a vydlabeme z neho dužinu. Dužinu roztlačíme vidličkou, pridáme rozmrvenú fetu, čerstvý kozí syr a nakrájanú zelenú cibuľku.


Osolíme, okoreníme, pridáme štipku mletej papriky a poriadne premiešame. Ak chcete dosiahnuť jemnejšiu textúru, pridajte pár kvapiek olivového oleja. Ak to teraz ochutnáte, bude to pripomínať bryndzovú nátierku (v Košiciach zvanú "körözöt" :-)
Takto pripravenou zmesou naplníme batátové lodičky a vložíme ich naspäť do rúry.


Po 10-15 minútach vyberieme a servírujeme.


Dobrú chuť.

2 komentáre:

Paloma povedal(a)...

zlatko tak na toto sa teším :-)

iGurman povedal(a)...

Hej, hej, vypadá to dobre. Hlavne rýchle. Ideálna večera. Teraz aby som zháňal, sladké zemiaky...

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy