streda, mája 20, 2009

Kuracie prsia s jabĺčkami


Tento recept mi trochu pripomenul škôlkárske časy, keď sme ku kuriatku v škôlke jedávali mrkvovo jablkový šalát alebo keď mi mamka ku kuriatku pridala zemiakovú kašu a nejaké ovocné pyré. Stále mám danú chuť na jazyku a vždy mi pripomenie detstvo. Dnešný recept bude mať pre mňa trochu nostalgický podtón i keď bude inovatívny ale aj tak chutný. Na vytvorenie nostalgie nebudem dnes potrebovať pieseň "holky z naší školky" postačia mi tieto suroviny:

  • kuracie prsia
  • olivový olej
  • 2 jablká (granny smith)
  • škrobovú múčku
  • slepačí bujón
  • smotanu na varenie
  • maslo
  • tymián
  • soľ
  • čierne korenie
  • olivový olej


Jabĺčka nakrájame na kolieska a zbavíme jadierkovej časti. V panvici rozpustíme maslo a jabĺčka na ňom pod pokrievkou chvíľu podusíme, kým nezožltnú a nezmäknú.


Medzitým nakrájame kuracie prsia na pásiky. Osolíme ich, okoreníme a na olivovom oleji poopekáme, kým nechytia zlatistú farbu. Potom ich vyberieme z panvice a odložíme nabok na teplé miesto.


Keď sa jabĺčka udusia, tiež ich povyberáme a odložíme. V panvici nám zostane trochu jablkovej šťavy z udusených jabĺk. Pridáme k nej asi 200 ml horúcej vody, kocku slepačieho bujónu a rozmiešame. Opatrne pridáme sladkú smotanu a sušený tymián (ak máte čerstvý, ten bude ešte lepší). Podľa potreby dosolíme a zahustíme škrobovou múčkou.

Ako prílohu podávame varené zemiaky s petržlenovou vňaťou. Prsia prelejeme smotanovou omáčkou, pridáme kolieska jabĺk a ihneď servírujeme.


Dobrú chuť praje Paloma :-)

1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

Trosku som to pozmenil, neurobil som to z prsiciek, ale zo stehien, ktore som najprv zbavil koze (z tej som uvaril ten bujon...)a na koniec som to opecene masko dal do tej omacky povarit trosku spolu.... vyslo to perfektne...

Kotsky

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy