pondelok, mája 18, 2009

Kokosove curry s plodmi mora


Cestou z práce som sa zastavil v mojom obľúbenom írskom pube. Cez týždeň (17:00-18:00) majú akciu "daj si jedno pivo, druhé máš zadarmo" - a keďže to je akurát čas, keď idem z práce a šťastnou náhodou mám tento pub po ceste, nedalo sa odolať pokušeniu a dať si jeden sýty Guinness (ehm, teda vlastne 2). A keďže pivo spúšťa tráviace procesy, už po ceste domov som rozmýšľal, ktorou svetovou stranou zamávam vareškou. Po krátkom zhodnotení aktuálnych zásob základných surovín zamierila vareška do ďalekého Thajska s prísľubom rýchlej a chutnej večere. Ak ma chcete na tomto bleskovom výlete nasledovať, pribaľte si:

  • plody mora
  • curry korenie
  • cesnakovo-zázvorovú pastu
  • kokosové mlieko
  • chilli pastu
  • čierne korenie
  • sezamový olej


Vo woku rozpálime trochu sezamového oleja. Pridáme za lyžicu zázvorovo-cesnakovej pasty (prípadne trochu čerstvého zázvoru a rozdrvený cesnak), lyžicu chilli pasty (Sambal Oelek) a po minútke smaženia pridáme zmes morských plodov.


Morské plody smažíme iba chvíľku, čím dlhšie sa smažia, tým sú totiž viac "gumené". Do woku prisypeme za lyžičku curry korenia a jednu plechovku kokosového mlieka a krátko povaríme.


Dochutíme soľou a mletým čiernym korením a môžeme servírovať. V kombinácii s jazmínovou ryžou chutí fantasticky.


ขอให้เจริญอาหาร! (koh hai ča-rón ar-harn)

Žiadne komentáre:

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy