pondelok, decembra 29, 2008

Avokádové prekvapenie


Aj keď som vo svojom zatiaľ jedinom ne-receptovom príspevku sľuboval, že sa k vareniu vrátim až v Novom roku, nevydržal som. Po ťažko odrážaných útokoch kapustníc, rýb, šuniek a klobás na moje tráviace ústrojenstvo som prešiel do ofenzívy. A tak som svojim najbližším pripravil Avokádové prekvapenie - po avokádovom šaláte ďalší pokrm z tohto ovocia, bohatého na vitamíny B, E a K.

Ak sa teda chcete pridať do boja za pestrejšiu stravu, pripravte si:

  • avokádo
  • paradajku
  • 3-4 pásiky slaniny
  • cibuľu
  • červenú papriku
  • pór
  • strúhaný syr
  • cukor
  • tabasco
  • balzamikový ocot


Avokáda umyjeme, osušíme, rozrežeme napoly a odstránime kôstky. Dve tretiny dužiny vydlabeme a nahrubo posekáme. Avokádové lodičky odložíme bokom a pustíme sa do prípravy plnky.


Väčšiu paradajku sparíme vo vriacej vode, odstránime šupku a pokrájame. Slaninku pokrájame na malé kocky a do chrumkava osmažíme na panvici. Pridáme pokrájanú avokádovú dužinu, pokrájanú paradajku, na kocky nakrájanú cibuľu, na malé pásiky narezanú papriku a nadrobno posekaný pór.

Ingrediencie premiešame, chvíľu podusíme, pridáme po 2 lyžičky cukru, balzamikového octu a tabasca a ešte raz dôkladne premiešame.


Avokádové lodičky naplníme pripravenou zmesou a posypeme ich strúhaným syrom. Poukladáme na pekáč a vložíme do predhriatej rúry (200°C) na 7 až 10 minút.


Podávame s opekanými zemiakmi, kukuričnými lupienkami alebo čerstvou bagetou.


Dobrú chuť.

Žiadne komentáre:

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy