nedeľa, apríla 15, 2012

Makrela na bylinkách


Počas piatkového nákupu v našom tureckom süpermarkete mi padol zrak na ľadom vystlaný pult s čerstvými rybami. Oči mi blúdili od veľkej pražmy kráľovskej, cez steaky z lososa a morské príšery až nakoniec skončili svoju púť na pekných, ešte nevypitvaných makrelách. Bolo rozhodnuté - síce som ešte nikdy predtým rybu nepitval, ale raz sa predsa začať musí :-) A verte mi, oplatilo sa...


Ingrediencie:

  • čerstvá makrela (prípadne iná akurát dostupná ryba)
  • hrsť lístkov bazalky
  • pár vetvičiek rozmarínu
  • pol viazaničky petržlenovej vňate
  • 2 strúčiky cesnaku
  • kyslá smotana
  • citrón
  • soľ
  • čierne korenie
  • olivový olej


Do mixéru vložíme natrhané lístky bazalky, rozdrvené strúčiky cesnaku, nahrubo nasekanú petržlenovú vňať, obraté ihličky rozmarínu a prilejeme 2 lyžice olivového oleja. Rozmixujeme na jemnú kašičku, ktorú ochutíme soľou a mletým čiernym korením. Zo tri lyžice tejto pasty zamiešame do kyslej smotany a necháme ju odpočívať v chladničke.


Ryby očistíme, umyjeme, osušíme a niekoľkokrát nakrojíme z oboch strán. Do vzniknutých rezov votrieme pripravenú bylinkovú zmes a zvyškom vytrieme aj vnútro rýb. Pekáč vyložíme fóliou na pečenie, uložíme naň ryby a pečieme pri teplote 180 °C asi 20 minút.


Pomocou hliníkovej fólie opatrne prenesieme upečené ryby na tanier - sú tak krehké, že by akákoľvek manipulácia pomocou rôznych naberačiek nepekne poznačila ich konzistenciu. Podávame s nakrájaným citrónom, lístkami bazalky a pripraveným smotanovo-bylinkovým dipom.


Dobrú chuť praje Absik :-)

1 komentár:

Gabriel povedal(a)...

Ahoj volám sa Gabriela som z Rio de Janeiro, Brazília a ja vás pozýva na návštevu môj blog, spolieham na teba, tvoj blog pohode ...

http://drivesoulrock.blogspot.com

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy