nedeľa, februára 21, 2010

Parmezánová omeleta s kačacou pečeňou


V jednom staršom vydaní skvelého magazínu "La Cucina Italiana" som natrafil na zaujímavý pokrm - omeletu, plnenú pečeňou a hubami. Originálny recept uvažoval so zmesou kuracej a teľacej pečene, ja som však siahol po pečeni kačacej, na ktorú som natrafil počas potuliek v mojom Feinkost & Gourmet potravinovom obchode (veď uznajte, 6.99 €/kg - no nekúp to...).

Použil som tieto suroviny:

  • 200g kačacej pečene
  • 100g húb (mix)
  • strúčik cesnaku
  • 1 dcl vína Marsala
  • hladná múka
  • petržlenová vňať
  • strúhaný parmezán
  • 4 vajcia
  • maslo
  • soľ
  • čierne korenie
  • olivový olej

Na panvici rozpustíme 2 lyžice masla, pridáme strúčik cesnaku a počkáme, kým jeho vôňa zaplaví okolitý priestor. Pridáme očistené a umyté huby (sušené huby predtým namočte) a restujeme ich asi 10 minút.

Kačaciu pečeň nakrájame na väčšie kocky, poprášime múkou a pridáme do panvice. Krátko osmažíme z oboch strán, pridáme trochu petržlenovej vňaťe a podlejeme 1 dcl Marsalou (ak nemáte poruke Marsalu, použite Sherry). Osolíme, okoreníme a pomaly varíme asi 5 minút.

V miske rozmiešame 2 celé vajcia, 2 lyžice petržlenovej vňate, 3 lyžice strúhaného parmezánu, soľ a čierne korenie...

... a zo vzniknutej zmesi spravíme na olivovým olejom vytretej panvici syrové omelety.

Omelety naplníme pripravenou zmesou húb a kačacej pečene, preložíme ich napoly a môžeme servírovať.

Buon appetito !

1 komentár:

iGurman povedal(a)...

Noooóóó, to by som si dal! Len by som poprosil aspoň 3 strúčiky cesnaku, ten milujem. Musím uznať, veľmi dobre vyzerajúci recept. Ono stálo by za hriech to skúsiť, pri tej kombinácií zmesi kuracej a teľacej pečene, s našim Tokajským. Prípadne namiesto parmezánu, údený oštiepok. Každopádne hodne inšpiratívny recept. Skúsim.

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy