pondelok, júna 15, 2009

Cícer so špenátom na štýl curry


Vo svojich receptoch občas skáčem z kontinentu na kontinent a striedam Afriku s Áziou a Európu s Amerikou. Snažím sa vyskúšať rozmanité kuchyne sveta, lebo verím, že dobroty rozvoniavajú v hrncoch všade. A dnes som sa rozhodol vyskúšať pokrm, na ktorý ma inšpirovala krajina, odkiaľ pochádza najväčšia tunajšia cudzokrajná komunita - Turecko (týmto zdravím čitateľov/-ky blogu z Istanbulu a Ankary :-).

Aby som pravdu povedal, recept na dnešnú večeru som neodpísal zo žiadnej tureckej kuchárskej knihy. Viac menej som ho zosmolil sám, s použitím surovín, obľúbených v tejto časti sveta: špenátu, cibule, cesnaku, bieleho pastierskeho syra Peynir a hlavného predstaviteľa - cíceru.

Použil som tieto suroviny:

  • cícer
  • cibuľa
  • cesnak
  • čerstvý špenát
  • ovčí syr
  • zemiaky
  • rasca
  • kurkuma
  • horčičné semiačka
  • soľ
  • čierne korenie
  • olivový olej


Do woku nalejeme trochu olivového oleja. Do ešte studeného oleja nasypeme rozdrvený cesnak (bude skvele rozvoniavať, keď sa olej začne zohrievať). Cibuľu nakrájame na drobno a osmažíme ju spolu z cesnakom do zlatohneda. Prisypeme lyžičku kurkumy, lyžičku horčičných semien a štipku rasce. Premiešame a ešte asi minútu smažíme.


Do woku nalejeme nálev z konzervovaného cíceru. Pridáme zemiaky, nakrájané na drobné kocky a privedieme do varu. Ak je šťavy málo, prilejeme trochu vody.


Keď sú zemiaky skoro hotové, pridáme cícer a hrsť čerstvých špenátových listov. Osolíme, okoreníme a varíme spolu asi ďalšie 2 minúty, resp. dokiaľ zemiaky nie sú úplne uvarené a špenát prestane byť chrumkavý.


Na záver vmiešame za hrsť rozmrveného ovčieho syru. Ozdobíme lístkami čerstvého koriandru a môžeme podávať.


Afiyet olsun!

Žiadne komentáre:

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy