sobota, decembra 13, 2008

Krém z ružičkoveho kelu


Som polievkový typ. Ak nie je súčasťou obeda polievka, takýto obed málokedy považujem za plnohodnotný. Mám rád polievky snáď na všetky možné spôsoby, ale najviac mi chutia krémové polievočky. A po brokolicovom kréme a jablkovo-zelerovej polievke Vám dnes ponúknem recept, ktorý som stvoril dnes ráno, keď som zistil, aké suroviny sa nachádzali v mojich zásobách: Krémová polievka z ružičkového kelu.

Na prípravu tejto jednoduchej, zato chuťovo bohatej polievky, som použil:

  • ružičkový kel
  • cibuľu
  • múku
  • kocku bujónu
  • mleté chilli
  • tabasco
  • olivový olej
  • soľ
  • čierne korenie
  • muškátový orech



Ružičkový kel som najprv očistil od vrchných zvädnutých lístkov. Nedajte sa oklamať tou kôpkou na fotke, pod zažltnutými lístkami sa schováva chrumkavý jasnozelený kel. Po očistení som ho umyl a nakrojil do kríža - takto sa skôr uvarí.

Na rozohriatom oleji som spenil nakrájanú cibuľu a pridaním múky spravil svetlú zápražku. Po rozriedení (studenou) vodou som do hrnca pridal ružičkový kel, kocku bujónu a zalial vriacou vodou z rýchlovarnej kanvice. Pridal som soľ, čierne korenie, pár štipiek mletého chilli a za lyžičku tabasca.


Po niekoľkých minútach, keď boli ružičky dostatočne mäkké, som obsah hrnca rozmixoval ponorným mixérom na jemný krém.


Ostávalo iba nastrúhať trochu muškátového orechu, mierne dosoliť, ešte raz premiešať a servírovať. Polievočka dobre chutí s lyžicou crème fraîche, ja som si ju ešte prizdobil sušenou bylinkovou zmesou.


Dobrú chuť.

Žiadne komentáre:

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy