štvrtok, januára 15, 2009

Smažená zázvorová kapusta


Zase sa ma chytajú vegetariánske nálady. Nie je to síce trvalý stav, pretože sem-tam takéto obdobia preruším krvavým steakom, ale nejako v poslednom čase inklinujem k ľahko stráviteľnej strave - aj s ohľadom na moje dávno-už-nie-ploché bruško :-) A tak som si dnes pripravil večeru maximálne rýchlu a trochu strohú, zato bohatú na vône, chute a vitamín C.

Použil som:

  • hlávku kapusty
  • 2 strúčiky cesnaku
  • kúsok zázvoru
  • soľ
  • čierne korenie
  • olivový olej
  • citrónovú šťavu


Kapustu (môžete použiť "klasickú" kapustu, čínsku kapustu, savojskú kapustu - proste všetko kapustoidné, čo máte práve poruke) očistíme, umyjeme, pozdĺžne prekrojíme a nakrájame na rezance. Vo woku alebo veľkej panvici rozohrejeme 2 lyžice olivového oleja. Kapustové rezančeky osmažíme - dávajte pozor, nech kapusta veľmi nezmäkne, lepšie chutí mierne chrumkavá. Osolíme, okoreníme, pridáme nastrúhaný zázvor a rozdrvený cesnak a smažíme ešte asi 2 minúty.


Po odstavení pokropíme citrónovou alebo limetkovou šťavou a podávame - či už ako prílohu k nejakému ázijskému jedlu alebo ako hlavný vegetariánsky chod.


Dobrú chuť.

3 komentáre:

germa povedal(a)...

mňam, takéto ja môžem. Musím dať na blog tú moju :)

Absik povedal(a)...

Daj, vyskusame :-)

Paloma povedal(a)...

milujem Ťa nadovšetko na svete aj Tvoje pokrmy...pa Tvoja ženuška :-)

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy