štvrtok, apríla 02, 2009

Glazovaný losos s omáčkou z whisky


Keď som dnes browsoval po stránkach výrobcu mojej obľúbenej whisky, natrafil som na recept, ktorý ma hneď zaujal. Keďže whisky som mal doma v barovej skrinke a ostatné suroviny boli tiež poruke, nič nebránilo receptík vyskúšať.

Použil som:

  • filety z lososa
  • cesnak
  • zázvor
  • pomarančovú šťavu
  • hoisin omáčku
  • sójovú omáčku
  • whisky
  • olivový olej


Najprv si pripravíme omáčku na glazovanie lososa. Dva rozdrvené strúčiky cesnaku nasypeme do menšieho hrnca s 2 lyžicami studeného olivového oleja a zapneme sporák. Keď sa olej rozohreje a cesnak rozvonia a zmäkne, čiže približne po 2 minútach, pridáme lyžičku zázvoru (buď drveného alebo čerstvo nastrúhaného) a prilejeme 1 dcl pomarančovej šťavy, 0.5 dcl whisky, 0.5 dcl hoisin omáčky a 2 lyžice sójovej omáčky a privedieme do varu. Na miernom stupni varíme asi 15 minút, dokiaľ omáčka nezhustne. Chvíľu si krátime striedmym popíjaním whisky. Hik.


Grilovaciu panvicu pokropíme olivovým olejom a poriadne rozohrejeme. Keď olej začne dymiť, položíme na panvicu lososové filety. Po cca 5 minútach filety obrátime a ugrilovanú stranu poriadne natrieme pripravenou glazovacou zmesou. Po ďalších 3 minútach filety znovu otočíme, natrieme druhú stranu glazúrou a grilujeme ich ešte asi 2 minúty.


Pred servírovaním prelejeme ugrilované kúsky ešte trochou teplej omáčky a môžeme sa do toho pustiť. V celku uvarené zemiačky sa k tomu báječne hodia. A pohár whisky samozrejme tiež.


Dobrú chuť a na zdravie!

3 komentáre:

germa povedal(a)...

zdá sa to byť zaujímavé, určite vyskúšam, len musím pozrieť, či máme doma nejakú whisky. Ak nie, bude sobášený poverený mimoriadne náročnou úlohou :)

Paloma povedal(a)...

haha, no len nech sa potom nezacne vyhovarat co s nacatou flasou :-) ako kazdy chlap..

Anonymný povedal(a)...

Vdaka za zaujimavy blog

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy