sobota, februára 05, 2011

Pikantné kuriatko


Dnes Vám chcem ponúknuť recept, ktorý si svojou jednoduchosťou a surovinovou nenáročnosťou určite zaslúži pozornosť. A na dôvažok je plný farieb, chutí a vôní, takže poteší všetky zmysly každého milovníka dobrého jedla. Bez ďalších zbytočných rečí - nech sa páči: prichádza pikantné kuriatko :-)

Použité suroviny:

  • kuracie stehná
  • stopkový zeler
  • cibuľa
  • cesnaková pasta
  • paradajková omáčka s bazalkou
  • tabasco
  • plesňový syr
  • múka
  • soľ
  • čierne korenie
  • olivový olej


Kuracie stehná zbavíme kože, vykostíme a nakrájame na kúsky. Mäso poprášime múkou a vložíme do panvice s rozpáleným olivovým olejom. Smažíme asi 5 minut, resp. dokiaľ medailónky nechytia zlatistú farbu. Po osmažení preložíme mäsko do zapekacích misiek, vytretých olivovým olejom.


Do výpeku v panvici teraz pridáme na drobno nakrájanú cibuľu, za lyžicu cesnakovej pasty a 2-3 nakrájané stopky zeleru. Chvíľu spolu smažíme, potom pridáme paradajkovú omáčku s bazalkou a za 1-2 lyžičky tabasca. Premiešame, privedieme do varu...



... a pripravenou horúcou zmesou prelejeme kúsky mäsa v zapekacích miskách. Misky prikryjeme alobalom a vložíme do rozohriatej rúry (180 °C), Po asi 20 minútach misky vyberieme, alobal odložime a vrch posypeme rozmrveným plesňovým syrom. Vrátime naspäť do rúry a necháme zapiecť ďalších 5 minút, dokiaľ syr nezačne bublať.


Podávame horúce s čerstvou bagetkou, tortillami, alebo aj cestovinami.


Dobrú chuť praje Absik :-)

2 komentáre:

Dora povedal(a)...

Toto kura sme skusili pripravit s priatelom k nedelnemu obedu. Bolo fajn, az na tu cesnakovu pastu. Co to preboha je? Kupila som ju naschval kvoli tomuto receptu, dala som jej za lyzicu, ako sa pise v postupe, no omacka bola neuveritelne slana. Az potom som si precitala etiketu, ze to obsahuje 50% soli!!! A vobec nebola citit po cesnaku. Neviem kolko bolo treba dat omacky, kedze mnozstva nie su uvedene, ale ja som jej musela pridat este riadne vela, aby som tu strasne slanu chut zmiernila...Recept ako napad fajn, ale ochudobnili sme sa o ten plesnovy syr, nakolko aj ten je slany, tak sme ho tam dali menej, aby to vobec bolo jedle :-)))) osobne si myslim, ze by bolo byvalo lepsie tam dat jednoducho roztlaceny cesnak a klasicky to posolit namiesto nejakych umelin. Ale inak nam chutilo. Dakujem za recept!

Unknown povedal(a)...

Asi som mal byt viac konkretny, sorry... mal som na mysli toto:

http://www.appetit.sk/appetit/eshop/6-1-00-DRVENY-CESNAK-BEZ-SOLI

Je pravda, ze sa dal pouzit aj obycajny roztlaceny cesnak, ale mal som po ruke toto a tak som to pouzil...

Print

for my blog on KanKan.sk

Top kulinárske blogy